Vinna val-utbildning

Facklig utbildning Vi behöver en politik som gör att vanligt folk får det bättre. Samhället ska hålla ihop. Du som är fackligt förtroendevald och ska delta i valrörelsen inbjuds till en utbildning i två dagar som heter Vinna Val, och genomförs under våren 2018.

Hur samtalar vi med våra arbetskamrater om svåra och viktiga politiska frågor? Hur påverkar vi vår omgivning till att rösta samt argumentera för fackföreningens idéer och politiska krav?

Vinna val är en utbildning i två dagar för dig som ska föra politiska samtal i valrörelsen, oavsett om det sker per telefon, på arbetsplatser eller vid fikabord. Utbildningen kommer ge dig kunskaper både i fackföreningsrörelsens politiska agenda såväl som insikt i konsten att föra politisk kommunikation.

Målgrupp: Förbundens förtroendevalda som ska genomföra politiska samtal i valrörelsen

Ekonomi: LO-distriktet står för konferenskostnader och ersätter deltagaren med utbildningsarvode och resor. Utbildningsarvodet är 1 336 kr/dag och är skattepliktigt.

Utbildningstillfällen:
5–6 mars Borlänge
19–20 mars Avesta
8–9 mars Hudiksvall
12–13 mars Falun
15–16 mars Bollnäs
9–10 april Gävle
Sista anmälan 6 april. Så ni kan anmäla er dagen innan de andra kurserna startar!

Låter detta intressant? Kontakta då din fackliga organisation för en anmälan som i sin tur vidarebefodras till LO-distriktet.