Socialförsäkringsminister Annika Strandhäll på LO-Folksam Forum

Försäkringar Vi vill ge försäkringsansvariga, ordförande och ombudsmän med flera en möjlighet att fördjupa sig om läget inom socialförsäkrings- och pensionssystemet under LO-Folksam Forum 29 april i Borlänge. Deltar gör bland andra socialförsäkringsminister Annika Strandhäll och Folksams välfärdsutredare Håkan Svärdman.

Foto: Kristian Pohl

Annika Strandhäll ska prata om vad som händer
inom regeringen och vilken utveckling hon ser framåt i våra
trygghetssystem.

Det är många utredningar och arbetsgrupper som
arbetar med frågorna. En paneldebatt genomförs med försäkringsansvariga
inom vårt distrikt och socialförsäkringsministern.

Efter lunch talar Håkan Svärdman, Folksams välfärdsanalytiker, om Folksams planer för hur framtidens försäkringsbehov
ser ut. En viktig fråga är de synbara och stora skillnader som finns mellan män och kvinnors pensioner och vad vi behöver göra åt det.

LO-distriktet berättar bland annat om förändringsarbetet som sker med försäkringsutbildningar. Detta för att fler försäkringsinformatörer
ska känna sig bättre förberedda att jobba med försäkringsfrågor och försäkringssamtal för anställdas bästa. Satsningar på att utveckla försäkringssamtalen finns också med.

LO-distriktet ser fram emot dagen och hoppas många i målgruppen känner sig intresserade att vara med. Det finns möjlighet för frågor till de medverkande.

Plats: Filmsalen på Galaxen i Borlänge.
Sista anmälningsdag: 31 mars och först till kvarn gäller
(efteranmälning kan i mån av plats ske)

Anmälan: mona.nordin@lo.se- 070-301 10 64 eller kjell.andersson@lo.se, 070-560 54 56