Gun-Britt årets försäkringsinformatör

Försäkringar Gun-Britt Askeroth blev vald till årets försäkringsinformatör.

På LO-distriktets årsmöte tillkännagavs Gun-Britt inför över 50 applåderande fackliga kamrater.
- Kul att ni på årsmötet uppmärksammar arbetet med försäkringar. Det går inte en dag utan att jag bryr mig om att medlemmarna får vad de behöver, sa Gun-Britt Askroth.

Motivering:
"Gun-Britt jobbar outtröttligt med försäkring och missar aldrig ett tillfälle att informera och upplysa medlemmar. Hon har hjälpt människor att få missade pengar efter olycksfall på arbetsplatserna och blivit väldigt duktig på frågor om nedsatt hörsel. Hon fungerar även som kontaktperson för Folksam när de kommer in för att träffa människor på Rör(del av Sandvik). Hon ser alltid till att få sin vilja igenom"

LO-distriktet gratulerar Gun-Britt till priset och önskar henne ett stort lycka till i hennes fortsatta arbete med försäkringsinformationer.

Fotnot: Förbundsavdelningarna nominerar varje år in förslag till pristagare. Pristagarna utses av LO-distriktets kommitté för Facket Försäkrar.