Årets försäkringsinformatörer prisade

Försäkringar Vid LO-distriktets årsmöte i Borlänge uppvaktades årets försäkringsinformatörer Åsa Gjervaldsaeter och Klas-Åke Jonsson från Mora.

Foto: Viktor Rasjö

Åsa Gjervaldsaeter och Klas-Åke Jonsson är två energiska och kunniga informatörer från Mora som har arbetat för IF Metall Dalarna. De har gjort ett strålande jobb och de såg med rätta stolta ut vid priscermonin.

-Vi fortsätter med försäkringssamtal för dessa hjälper så många medlemmar och är mycket uppskattade, sa Klas-Åke Jonsson.

Motiveringen från LO-Folksam kommittén:

"Åsa Gjervaldsaeter och Klas-Åke Jonsson har medverkat i avdelningens satsning på att nå ut med försäkringssamtal till företag med en till fem anställda. Ett 60-tal företag har fått besök och 180 försäkringssamtal har genomförts. Åsa har även anordnat  heldagskonferenser med försäkringsinformation för arbetslösa, långtidssjukskrivna och avdelningens försäkringsinformatörer. Åsa och Klas-Åke har varit de som givit bäst service när medlemmar hört av sig och velat ha ett försäkringssamtal."