Grundutbildning för försäkringsinformatörer Borlänge

Beskrivning

Utbildningen riktar sig till privar SAF-LO och kooperativt anställda KFO-LO

En sammanhållande utbildning med mellanliggande självstudier och arbete som genomförs under 1 månad. Med sammanhållen menas att det är en kurs på 4 dagar med ungefär 1 vecka mellan kursdagarna.

I Grundutbildningarna diskuteras förutsättningarna för uppdraget, innehållet i de lagstadgade försäkringarna samt avtalsförsäkringarna.

Du bidrar med fakta om dina förutsättningar, din situation på din arbetsplats och din förbundsavdelning.

Efter grundutbildningen skall du kunna informera anställda på din arbetsplats om avtalsförsäkringarna och hur man anmäler för att få ersättning.

För att kunna delta i utbildningen behandlas dina personuppgifter för administration och genomförande av utbildningen du anmält dig till. Administration sker i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) och förbunden har personuppgiftsbiträdesavtal med utbildningsanordnaren. Vi är måna om att skydda din integritet och hantera dina personuppgifter i enlighet med gällande lagar och förordningar.

Förkunskapskrav
För dig som är utsedd till försäkringsinformatör av ditt fackförbund

Adress
Jussi Björlings väg 25