Två till Facket på Sommarjobbet

LO-distriktet i Dalarna och Gävleborg söker två personer för projektanställning till Facket på Sommarjobbet och andra ungaktiviteter

Foto: Viktor Rasjö

OM ARBETSPLATSEN

LO-distriktet i Dalarna och Gävleborg omfattar länen Dalarna och Gävleborg. Vi har vårt säte och distriktskontor placerat i Gävle där det totalt arbetar sju personer. Våra uppdragsgivare är LO-förbundens avdelningar som finns i vår geografi. Tillsammans finns vi aktiva i kommunerna och vi samlar tillsammans drygt 90 000 medlemmar. På LO-distriktet arbetar vi med facklig och politisk samverkan, samordnar den tvärfackliga studieverksamheten, följer och driver arbetsmarknadsfrågor och försäkringsverksamhet. Vi arbetar aktivt med ungfrågor och elevinformation.

OM ARBETSUPPGIFTERNA
Facket på Sommarjobbet är den största informationskampanjen som genomförs i LO-distriktet. Projektanställningarna har en stor och viktig roll genom att samordna, utveckla och ansvara för Facket på Sommarjobbet, samt övrig utåtriktade ungaktiviteter.

OM KVALIFIKATIONER
Du har goda ledaregenskaper och arbetar strategiskt med god organisationsförmåga. Du måste kunna arbeta självständigt samtidigt som det är viktigt att du gillar att samarbeta med förtroendevalda. Du har en facklig och politisk skolning samt delar arbetarrörelsens värderingar och du har lätt för att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ett fackförbund. Du är en socialt utåtriktad person som har lätt för att skapa relationer.

Arbetet innebär en hel del resor. Körkort samt tillgång till bil är önskvärt.
Tjänsterna är på 100% och arbetstiden är reglerad enligt kollektivavtal.
Tjänsterna är projektanställningar från och med 3 juni till och med 14 juli.
Upplysningar om tjänsterna lämnas av Helena Gille, 070-310 50 98, helena.gille@lo.se
Facklig representant för Handels är Melissa Almén, 070-272 31 80, melissa.almen@lo.se
Din ansökan sänds till Helena Gille via mail, senast den 1 april 2019. Bifoga CV, personligt brev samt referenser.

LO-distriktet i Dalarna och Gävleborg
Helena Gille, ombudsman och chef