LO-distriktet söker handläggare till Facket Försäkrar

LO-distriktet i Dalarna och Gävleborg söker en handläggare till Facket Försäkrar som kan arbeta med försäkringsfrågor samt utbilda försäkringsinformatörer.

OM ARBETSPLATSEN

LO-distriktet i Dalarna och Gävleborg omfattar länen Dalarna och Gävleborg. Vi har vårt säte och distriktskontor placerat i Gävle där det totalt arbetar 7 personer. Våra uppdrags-givare är LO-förbundens avdelningar som finns i vår geografi. Tillsammans samlar vi cirka 92 000 medlemmar. På LO-distriktet arbetar vi med facklig och politisk samverkan, samordnar den tvärfackliga studieverksamheten, följer och driver arbetsmarknadsfrågor och ansvarar för facket försäkrar verksamhet. Vi arbetar aktivt med ungfrågor och elevinformation.

OM ARBETSUPPGIFTERNA

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att planera, utveckla och leda LO-distriktets Facket försäkrar verksamhet. Du kommer att ansvara för LO-distriktets försäkrings-informatörsutbildningar, samordna och stödja förbundsavdelningarna när det gäller försäkringsverksamheten. Du planerar, ansvarar och utvecklar LO-Folksam kommitténs arbete. Du kommer även att arbeta med opinionsbildning inom avtals- och socialförsäkringsområdet.

OM KVALIFIKATIONER

Du har treårigt gymnasium, erfarenhet av förtroendeuppdrag- och/eller anställning inom ett LO-förbund och goda kunskaper inom social- och avtalsförsäkringarna. Du har försäkringsutbildning, goda kunskaper i projektledning samt ett starkt engagemang för LOs mål inom området, goda kunskaper om fackföreningsrörelsens ideologi, arbetssätt och organisation. Som person är du kreativ, strategisk, analytisk, utåtriktad och har god samarbets-förmåga. Du har lätt för att bygga kontakter och tycker om att arbeta i grupp. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av centralt politiskt och/eller fackligt arbete. Du måste dela arbetarrörelsens värderingar. Tjänsten kräver god datavana. Vi arbetar i Office 365.

Arbetet innebär mycket resor och kräver körkort samt tillgång till bil.
Tjänsten är på 100% och arbetstiden är oreglerad. Lön utgår enligt kollektivavtal. Tjänsten är tillsvidare, provanställning enligt AFO kollektivavtal kan tillämpas. Tjänsten tillträds enligt överenskommelse.

UPPLYSNINGAR OCH ANSÖKAN

Upplysningar om tjänsten lämnas av Helena Gille, 070-310 50 98, helena.gille@lo.se
Facklig representant för Handels är Ulrika Wiklund 070-330 93 10, ulrika.wiklund@lo.se
Din ansökan sänds till Helena Gille via mail, senast den 23 mars 2018. Bifoga CV, personligt brev samt referenser.

LO-distriktet i Dalarna och Gävleborg
Helena Gille, ombudsman och chef